יום שני, אוקטובר 30, 2006

Touch Football

היום שיחקתי בהפסקת צהריים Touch Football (שזה המשחק שניסיתי ללמד כמה מהילדים בארץ, אבל לא הייתי בטוח בחוקים). והיה ממש כיף! יותר מרוב משחקי הכדור שאני מכיר.

Touch Football הוא משחק של אסטרטגיה בזמן אמת. אפשר לתכנן טריקים מראש אם יש לך קבוצה קבועה, אבל הרוב פשוט דורש מחשבה מהירה בזמן המשחק עצמו. להלן החוקים:

  1. המטרה - לעבור עם הכדור לצד השני של המגרש (מסומן עם קונוסים)
  2. השיטה - מותר למסור את הכדור רק לאחור (מאד מבלבל! זה אומר שכל הקבוצה שלך רצה מאחוריך ולא מלפניך כמו כל שאר המשחקים.
  3. אם הפלת את הכדור או אם הוא נופל במסירה- הוא עובר לקבוצה השנייה ששחקן אחד בה חייב לגלגל את הכדור לשחקן מאחוריו, ולו אסור לרוץ - הוא חייב למסור (אחורה) - ככה נפילת כדור לא נותנת יותר מדי יתרון לצד השני. מצד שני, אם הקבוצה השניה תופסת את הכדור ממסירה לא מוצלחת הם יכולים לרוץ איתו.
  4. אם אתה עם הכדור ומישהוא בקבוצה השניה נגע בך (או בחולצה) הוא צועק "נגיעה" ("touch") ואתה מתחיל מאיפה שהיתה הנגיעה (בלי ויכוחים!). להתחיל = לגלגל אחורה ומי שתופס אסור לו לרוץ (ראה מקרה הפלת כדור). לקבוצה יש 6 "נגיעות" לפני שהכדור עובר לצד השני. בכל עצירה כזו ההגנה חייבת ללכת 5 מטר אחורה (אלא אם הנגיעה היא 5 מטר מהטאץ-דאון - אז ההתקפה הולכת אחורה) ולתת מרחב להתקפה להתחיל.
  5. הטקטיקה להתקפה - רצים בשורה לכיוון הצד השני, ומחפשים חורים בהגנה. אם עוצרים אותכם ממשיכים מהר לפני שההגנה מספיקה להתארגן.
  6. הטקטיקה להגנה - מיישרים קו מול ההתקפה, ומשחקים אזורית - מנסים או לגעת במתקיף עם הכדור או לחטוף את הכדור (עדיף).

את המשחק הזה משחקים שני המינים (למרות שהרוב היו גברים), כי אין יתרון לכוח - יותר לזריזות המחשבה. מצד שני המשחק כן דורש כושר עמידה, ויכולת ספרינט חשובה מאד.
שיחקנו בפארק ממש מול המרפסת שלי, והיה יום ממש נהדר לזה:

לצערי לא היה אף אחד בסביבה שיכל לצלם במהלך המשחק, אז התמונה היחידה שלי מהמשחק היא מהפתיחה עצמה - לפני שהתחלנו וצילמתי את שאר החברים (היינו תשעה - קבוצה של 5 וקבוצה של 4) מתארגנים במקומות.

המגרש עצמו די גדול, בערך שלושת-רבעי מגרש כדורגל באורך וברוחב. אני אברר מידות מדויקות בפעם הבאה.

אין תגובות: