יום שני, ינואר 29, 2007

Grand Canyon

לא, לא טסתי לאמריקה - אני עדיין באוסטרליה, ובסופש האחרון היה Australia Day שבו היו כל מני חגיגות וארועים (מיקרוסופט וגוגל צילמו הכל ממטוסים ולווינים - אם תחפשו תמצאו).
לכבוד ה"חג" יצאתי לסידני לבקר את פרננדו ושרית שוב, כשבתוכנית טיול אוסטרלי למקום שרוב האוסטרליה בעצמם לא מכירים.
הקניון הגדול בהרים הכחולים הוא ממש גדול. ממש. גדול. זה נראה כמו כל התמונות של אריזונה, אבל עם אקליפטוסים. המקום נמצא רק שעה וחצי נסיעה מסידני, בלב ההרים הכחולים שבהם רכבתי על האופניים לפני שנה (זוכרים?). הסיבה שרוב האוסטרלים לא מכירים את המקום היא שרבע שעה נסיעה לפני הקניון, יש בצד השני של הכביש אתרי תיירות מפורסמים אחרים (בקרוב!)

הקניון עצמו מדהים:


יש גם מפל מיים עצום:


לטאות (דרקון מיים מזרחי):

יש לנו עוד תמונה של הלטאה, אבל מטושטשת לגמרי. פרננדו התקרב אליה והיא התקיפה אותו והוא ברח וצילם. מעניין אם הן רעילות.

עוד לטאות:


כל המסלול הליכה שהלכנו נראה בערך ככה:


פרננדו ניסה ללמד אותי ואת שרית איך לצלם, אז ישבנו והסתכלנו על המצלמה שלו במשך חצי שעה:


הגענו למקום שבו יש מפל פוטניאלי. יש זירזוף קליל של מיים מלמעלה (כ 15 מטר) והטיפות נופלות לאט לאט ונסחספות ברוח. אני עמדתי על הסלעים כמו אדיוט ושיחקתי איתן תופסת (אני ניסיתי לתפוס אותן). אי פעם ראיתם טיפת מיים קטנטנה נופלת 15 מטר? והרוח סוחפת אותה לצדדים עד שהיא נופלת לידך. ממש יפה. ביקשתי מפרננדו שיצלם את הטיפות עם המצלמה הטובה שלו, אבל הוא לא הצליח.


טוב, זהו. סך הכל טיול במקום יפה מאד, ואני יודע שאני רוצה לראות את שאר המפלים המפורסמים באזור.
ידעתם שהמתיישבים האוסטרלים לא הצליחו לעבור את ההרים הכחולים במשך כמעט מאה שנה? רוב המשלחות או נעלמו או חזרו מיואשים. עד שיום אחד משלחת אחת הצליחה לעבור, חזרה מהר לסידני ודיווחה שהיא פרצה את הדרך לצפון!
מיהרו כולם ותוך שנתיים בנו כביש שעובר בהרים, רק כדי לגלות בצד השני המוני פרות וכבשים.
מכיוון שהפרות והכבשים היחידים שהיו באוסטרליה הגיעו מסידני גם הם, המסקנה היחידה היא שבעלי החיים פשוט הלכו מסביב להרים ולא דרכם. נשאלת השאלה - מדוע בני האדם לא חשבו על זה?

אין תגובות: