יום שישי, ינואר 19, 2007

One more Australian Story

אני ממשיך במנהג של סיפור אוסטרלי לפני השינה.
והפעם - האבוריג'נים. זה מאד רלוונטי כי בשבוע הבא מגיע אלי למשרד מתלמד אבוריג'ני ובפעם הראשונה ייצא לי להתוודע למישהוא שהוא ממש יליד אוסטרליה.
אבל כאן הבעיה- האם האבוריג'נים הם ילידי אוסטרליה?

בניגוד לשאר היבשות, במליוני השנים שבהם האדם התפתח, לא הייתה אוסטרליה מחוברת לאף יבשת אחרת. אמריקה היתה מחוברת לאירופה דרך הגשר היבשתי בצפון, והתאוריה היא שהאינדיאנים הגיעו בהליכה (או עם סירות קטנות) ואלו שנשארו בצפון הפכו לאסקימוסים.

אבל אוסטרליה תמיד הייתה מנותקת.

אז אולי הם התפתחו פה במקביל? ממש לא. קודם כל, הסיכויים שזה ייקרה הם קטנים מאד, אבל יתרה מזאת - אין באוסטרליה קופים. לא היה להם ממה להתפתח. המשמעות - הם הגיעו ממקום אחר.

המקום היחידי הסביר הוא מצפון - דרך האיים האינדונזים. זה לגמרי אפשרי באמצעות רפסודה לשוט כמה ימים (באחת מהאזורים הכי פרועים בים. מונסונים, טייפונים, גלי ענק - וזה לפני שדיברנו על הסכנות הביולוגיות) ולהגיע לחוף הצפוני של אוסטרליה (חום אימים, חול ויובש, נחשים, תניני מיים מלוחים בנהרות, עכבישים ומה לא). אז מי יעשה מסלול כזה? ועוד עם משפחות שלמות?

אז נניח שאיך שהוא הגיעו כמה עשרות גברים ונשים על רפסודה מהאיים הצפוניים לצפון אוסטרליה. ונניח שהם שרדו. אבל המשמעות של זה היא שאבות אבותיהם היו אולי הנווטים הימיים הגדולים בהיסטוריה (אם המסע היה מכוון). מדובר על לפני 40 עד 60 אלף שנה.
קלטתם? ארבעים עד שישים אלף שנים!
כבר אז לאנשים האלו היתה דרך לחצות ים מטורף בשייט של כמה ימים. ולא אחד או שניים (נגיד דייג ואשתו שנסחפו עם הזרם), לפחות כמה עשרות (שזאת ההערכה של המינימום שנדרש כדי לאכלס את היבשת).

ועם מה שחיכה להם פה באוסטרליה, עוד יותר מוזר שהם לא נכנסו חזרה למיים והתחילו לשחות בחזרה (אלא אם הם הגיעו מקומודו. אני לא חושב שיש מקום יותר מפחיד לגור בו מקומודו עם כל הדרקונים).
אז תחשבו על זה.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

Hey,
Randomly googled your name... randomly came across your blog...
randomly writing in English cause I have a mac that's not very Hebrew friendly (does work in emails sent to my gmail - mbiletzki@gmail)...
If you google me you'll find that I'm in Boston!
Australia... looks cool!